„ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგური რომ ყოფილიყო, მდგომარეობა იმაზე გაცილებით უკეთესი იქნებოდა, ვიდრე დღეს არის”, – ამის შესახებ Forbes Talks-ის ეთერში საერთაშორისო გადამზიდავი კომპანიის „სოფმარის“ დამფუძნებელმა, ვახტანგ ალანიამ ისაუბრა.
მისი თქმით, საჭიროა ახალი ნავსადგურების მშენებლობა, რადგან ფოთისა და ბათუმის ნავსადგურები მოძველებულია. „გარდა ამისა, ფოთს სხვა პრობლემებიც აქვს – ის აღარ არის ღრმაწყლოვანი, 9 მეტრის სიღრმეს ძლივს ვინარჩუნებთ, რაც არ არის 40,000-ტონიანი გემების მისაღებად საკმარისი. საქართველოსა და რეგიონისთვის აუცილებელია ახალი ნავსადგურების მშენებლობა“, – განაცხადა „სოფმარის“ დამფუძნებელმა.
ვახტანგ ალანიას განმარტებითვე, თავის დროზე ანაკლიის პორტის დაპაუზებით, საქართველომ უკვე დააგვიანა. ნავსადგურის მშენებლობისთვის კი 1 და ორი წელი შესაძლოა, საკმარისი არ იყოს. „სოფმარის“ დამფუძნებლის შეფასებით, ანაკლიის პორტი არა მარტო გაზრდიდა საქართველოს ტვირთბრუნვის შესაძლებლობებს, არამედ ის ფოთისა და ბათუმის ნავსადგურებში კონკურენტუნარიანი ფასების ჩამოყალიბებასაც შეუწყობდა ხელს.