მიმდინარე წლის 9 თვის განმავლობაში, ფოთისსაზღვაო ნავსადგურში 263 250 TEUკონტეინერი გადამუშავდა, რაც წინა წლის იმავე მაჩვენებელთან შედარებით 14,8%-ით მეტია.
ფოთის საზღვაო ნავსადგურის ცნობით, ტვირთბრუნვის ზრდა ძირითადად შემდგომ გარემოებებს მიეწერება – ნავთობის ფასის ზრდამ ნავთობმომპოვებელ ქვეყნებს უფრო მეტი ინფრასტრუქტურული პროექტების დაფინანსების საშუალება მისცა, რამაც, შესაბამისად, სხვა ტიპის კომერციული გარიგებების ზრდა გამოიწვია. ამასთან აღსანიშნავია, რომ ერთად, საწვავის ფასის ზრდის ტენდენციამ გარკვეული ტვირთების სახმელეთო სექტორიდან საზღვაო მარშრუტებზე გადასვლა გამოიწვია.
„2018 წლის პირველ 9 თვეში საკონტეინერო გადაზიდვები გაიზარდა ბევრად მეტად, ვიდრე ჩვენ ამას ვპროგნოზირებდით წინა წლის ბოლოს. საქართველოს ნავსადგურები ძირითადად ემსახურება სამხრეთ კავკასიის ქვეყნებს: საქართველო, აზერბაიჯანი, სომხეთი. ამ სამი ქვეყნის მთლიანი შიდა პროდუქტის საშუალო ზრდის პროგნოზი 2018 წლისთვის 3,3% იყო და ვვარაუდობდით, რომ ჩვენი ტვირთბრუნვა დაახლოებით 5%-ით გაიზრდებოდა. პირველ 9 თვეში დაფიქსირდა შესაბამისი ქვეყნების უფრო სწრაფი ეკონომიკური განვითარება, რამაც შესაბამისად გამოიწვია საკონტეინერო ბაზრის მოსალოდნელზე მეტად, კერძოდ, 15%-ით გაზრდა. ეს ნიშნავს, რომ ადამიანები ახლა უფრო მეტ ფულს ხარჯავენ იმპორტირებულ საქონელზე (მანქანები, ტექნიკა, ავეჯი, ტანსაცმელი, საკვები და ა.შ), რომელიც ძირითადად აზიიდან და ჩრდილოეთ და სამხრეთ ამერიკიდან შემოდის“, – განაცხადა „მაერსკ ლაინის“ ხელმძღვანელმა საქართველოში ირაკლი კანდელაკმა.
მისივე ინფორმაციით, წელს ფოთის პორტში გადამუშავებული კონტეინერებიდან 9,6% მაცივარ-კონტეინერებზე მოდის, რითაც ძირითადად ხორცი, ხილი და საკონდიტრო ნაწარმი შემოდის.
ფოთის საზღვაო ნავსადგურის ინფორმაციით, 2018 წლის 9 თვეში ფოთის საზღვაო ნავსადგურმა გადაამუშავა 4 მილიონ 700 ათასი ტონა ტვირთი.მიმდინარე წლის მონაცემებით, ფოთის პორტში ტვირთების 31,4% იმპორტზე მოდის, 23,2% ექსპორტზე, ხოლო ტვირთების 45,4%-ს ტრანზიტული დანიშნულება აქვს, მათ შორის ტვირთების დიდი ნაწილი მიემართება აზერბაიჯანში, სომხეთსა და ცენტრალური აზიის ქვეყნებში.
ცნობისთვის, ფოთის საზღვაო ნავსადგურში ხდება ყველა სახის სატვირთო მომსახურების განხორციელება და იგი ყველაზე დიდი ნავსადგურია საქართველოში. საერთო ჯამში, საქართველოს ნავსადგურების გავლით კონტეინერების გადაზიდვის 85%-ს ფოთის პორტზე მოდის.