გერმანული კომპანია უკვე ძალიან დიდი ხანია, რაც საავტომობილო ბაზარზე გამოჩნდა და დღეს მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ბრენდი გახლავთ. თუმცა, არის ისეთი დეტალები, რასაც მისი გულშემატკივრების ყურამდე ჯერ არ მიუღწევია. გთავაზობთ 10 საინტერესო ფაქტს გერმანული ავტოგიგანტის BMW შესახებ.
BMW პოპულარული ავტომობილების დამზადებით არ გამხდარა. თავდაპირველად გერმანელები თვითმფრინავების ძრავებს, მოტოციკლებსა და მატარებლის მუხრუჭებს ამზადებდნენ.
მეორე მსოფლიო ომის დროს კომპანია წარმოების გაგრძელებას 30000 ადამიანით ახერხებდა.
E23 სერიის ყველაზე პოპულარული ავტომობილი 745i, რომელსაც 286 ცხენის ძალა და 3.4 ლიტრიანი ტურბინიანი ძრავი ქონდა, მხოლოდ ბრიტანელებისთვის იყო მიუწვდომელი.
ორიგინალი M3 E30 სპეციალურად GrpA–ს შეჯიბრისთვის შეიქმნა. თუმცა, მის წინამორბედს რომელიც ქალაქისთვის იყო განკუთვნილი 195 ცხენის ძალა ქონდა. შეჯიბრისთვის გამზადებული მოდელი კი 2.5 ლიტრიანი 240 ცხენის ძალის მქონე მძლავრი აგრეგატით წარსდგა მომხმარებლების წინაშე.
პირველი ავტომობილი რომელიც M პაკეტით აღიჭურვა გახლდათ 1978 წელს გამოშვებული M1 რომელსაც 3.5 ლიტრიანი 24V ტიპის ძრავი და 280 ცხენის ძალა ქონდა.
1972 წელს BMW პირველი ტურბინიანი ავტომობილის კონცეპტი წარადგინა, რომელსაც ძალიან უცნაური ფორმა და დიზაინი ჰქონდა. 280 ცხენის ძალიანი ავტომობილი, მხოლოდ ორ ეგზემპლარად იქნა გამოშვებული.
BMW CSL პირველად 1973 წელს გამოჩნდა და საკმაოდ დიდ წარმატებებსაც მიაღწია სხვადასხვა შეჯიბრებებზე. ორიგინალური სპორტული დიზაინის გამო ამ ავტომობილს “Batmobile” უწოდეს. დროთა განმავლობაში ამ მოდელის ძრავის სიმძლავრე 750 ცხენამდე გაიზარდა.
1973 წელს გამოშვებული BMW 2002 ისტორიაში ყველაზე ლამაზი ავტომობილის სახელით არის შესული. ე.წ. ”კუდრაჭა” მოდელს 2.0 ლიტრიანი, ტურბინიანი ძრავი ქონდა.
BMW 335i 3.0 ლიტრიანი ტვინ-ტურბო ძრავით არის დამზადებული, რომელიც Toyota Supra–ს და Nissan Skyline–ს ძრავის ანალოგია.
90-ანი წლების დასაწყისში Alpina-მ პირველად შეიძინა გერმანული ავტომობილი გასატუნინგებლად. მეხუთე სერიის E34 პირველი ავტომობილი გახდა, რომელმაც Alpina-საგან 3.5 ლიტრიანი ბი-ტურბო ძრავი მიიღო.